In de doelgroep 20-49 jaar bleef RTL 4 marktleider met een zenderaandeel van 14,1 procent, gevolgd door SBS 6 (13,8%) en Nederland 1 (13,2%). In de doelgroep boodschappers 20-49 jaar behaalde de zender een zenderaandeel van 14,6 procent.
RTL 5 draait in mei een recordmaand in de eigen doelgroep 20-34 jaar met een zenderaandeel van 12 procent, de hoogste score sinds oktober 2006. RTL 7 scoorde in de doelgroep mannen 20-49 jaar een zenderaandeel van 6,9 procent in het avondtijdvak en RTL 8 haalde in de eigen doelgroep vrouwen 20-49 jaar een zenderaandeel van 3,6 procent.
Voor SBS is het gezamenlijke aandeel van 28,7 procent het op een na hoogste marktaandeel ooit. Alleen in augustus vorig jaar wisten de drie zenders Net 5, SBS 6 en Veronica dit aandeel te overtreffen. Ook SBS 6 tekende voor het hoogste meimarktaandeel in de bijna 13-jarige historie van de zender met 13,8 procent. Net 5 sloot de maand af met 7,5 procent enbehaalde een marktaandeel van 7,4 procent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!