De eerste oplage bestaat uit 50.000 exemplaren. Pitch afficheert zichzelf als 'een multimediaal opinieconcept voor hoogopgeleide, jonge volwassenen in Nederland'.
Het interactieve concept wil de lezer in een centrale rol plaatsen. Zo heeft de lezer bijvoorbeeld invloed op de onderwerpkeuze. Pitch biedt een opiniemaandblad, een website en debat-avonden.
Op de website en tijdens debatavonden kan de lezer zijn mening geven, onderwerpen voor het blad aandragen en meedingen naar de plaatsing van een eigen artikel.
Het blad richt zich op 'de onbekende expert met een mening'.
De uitgever: 'Jongvolwassenen tussen 25 en 39 jaar hebben nauwelijks een stem in de huidige opiniemarkt. Bij Pitch zijn 'onbekende experts' welkom ideeën en bijdragen te leveren aan het blad, de website en de bijeenkomsten. Een team van ervaren journalisten verwerkt deze creativiteit tot lezenswaardige artikelen en brengt zo tegengestelde meningen bij elkaar.'
Het nieuwe blad heeft een hoog Reed Business-gehalte. Hoofdredacteur is Rupert Parker Brady (ex-MarketingTribune), chef redactie is Johannes van Bentum (ex-Fem Business) en uitgever is Gert-Jan Kooistra (ex-uitgever MarketingTribune).
De piepjonge Elderik Meulman (27) is bedenker van het blad en voert de directie van PitchMedia. Naar verluidt heeft een externe financier voor voldoende middelen gezorgd om het een jaar uit te zingen.
Jammer is dat de site nog niet in de lucht is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!