Oranje-omzet supers blijft steken op 40 miljoen

De uitschakeling van Oranje bij het WK voetbal doet pijn, maar kost ook geld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is een tegenslag voor de supermarktsector. Joop Holla van onderzoeksbureau GfK zegt tegen het ANP dat hij verwacht dat het toernooi uiteindelijk 40 miljoen euro aan extra omzet heeft opgeleverd, waar de branche rekening had gehouden met 50 miljoen.

De eerste drie weken werd er een extra omzet van 31 miljoen euro geboekt. 'Ik schat dat daar nog zo'n 9 miljoen van vorige week bijkomt', aldus Holla maandagochtend.
'Nu moeten al die Oranjeproducten zo snel mogelijk de supermarkt weer uit. Dat kan heel snel gebeuren.'

De non-food artikelen gaan in de mottenballen tot over twee jaar bij het Europese kampioenschap voetbal. 'En de voedingsmiddelen worden afgeprijsd. Wat moet je er verder ook mee? Het is over en uit.'

Ook aan de diverse acties rond het voetbal komt een einde. De populaire wuppies van supermarktketen Albert Heijn worden gedumpt op veilingsites. Albert Heijn is druk doende om alle WK-aankleding uit de winkels te verwijderen. 'Het gaat er vandaag allemaal uit. Alleen met de wuppie-stickeractie gaan we door tot ze op zijn',laat AH weten.

Telecombedrijven zagen hun sms-verkeer bij doelpunten spectaculair stijgen. Vodafone meldde vorige week dat het sms-verkeer verdrievoudigde bij een doelpunt van Oranje. Nederland heeft tijdens het WK echter slechts drie keer gescoord.

Bouwmarkt springt commercieel in op het verlies van Oranje. Een klant die iets oranjes inlevert (zoals de Heineken luidsprekerhoed of de AH-wuppie), krijgt maandag en dinsdag bij deze keten 10 procent kassakorting.

Al heeft de uitschakeling Gamma ook wel overvallen: de actie wordt niet op de site gemeld, maar wel in de dagbladen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie