Het Openbaar Ministerie (OM) en Tiscali zetten hun samenwerking voort na een positief verlopen proef met het plaatsen van opsporingsberichten op de site van Tiscali.
De proef ging in mei 2004 van start. In samenwerking met politie en het OM werd bezoekers van de Tiscali-website om hulp gevraagd bij het oplossen van misdrijven.
De opsporingsberichtgeving is kennelijk erg effectief geweest, want Tiscali en het OM hebben hun samenwerking met een jaar verlengd.
Het plaatsen van opsporingsberichten op het internet lijkt een effectief middel om een specifieke doel- en leeftijdsgroep te bereiken, die niet met de traditionele media wordt bereikt.
Met de opsporingsberichtgeving via internet worden personen bereikt van gemiddeld 40 jaar oud, die niet of nauwelijks naar opsporingsberichten op televisie kijken.
Volgens een aantal politiekorpsen hebben de opsporingsberichten op Tiscali het laatste jaar geleid tot bruikbare tips.
Wekelijks staat er een nieuw nieuw opsporingsbericht op het nieuwskanaal van Tiscali.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!