Hulst verlaat Ilse Media, dat vanaf 1 januari als Sanoma Digital door het leven gaat, al na een jaar. Ilse-baas Joris van Heukelom noemt Hulsts beslissing ‘koppig’ maar ook ‘stoer’.
In de nieuwe salesstructuur zal niet elke verkoper nog alle proposities uit het gehele Ilse Media-portfolio verkopen. Er wordt een verdeling gemaakt in verkoop van display advertising tot en met branded content enerzijds en performance based anderzijds. Van Heukelom: ‘Wij hebben een portfolio van dertig tot veertig websites, wij bieden cpm, cpc etc. Je moet dan niet willen dat iedereen alles verkoopt. Daarin verschilden wij en Hulst qua visie en marsroute van mening.’
Van Heukelom verwacht met Ilse Media dit jaar uit te komen op een omzetniveau vergelijkbaar met dat van 2008. ‘In onze salesbenadering willen we meer focus en dedication. Dat betekent dat we meer marketing-partnerships zoals met Achmea prediken, en added value van onze producten willen verkopen. Dus moet de salesorganisatie dichter bij de uitgevers (lees: redacties) worden gebracht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!