Dit gegeven is opmerkelijk maar geeft wel aan dat het gebruik van mobiele marketing het juiste wapen kan zijn om op een effectieve manier consumenten te informeren, binden, interactie met de consument en uiteindelijk het leven van de consument eenvoudiger gemaakt kan worden. Maar wanneer worden consumenten nou echt loyaal en hoe bouw je die loyaliteit langzaam op?
Want draait loyaliteit om het vergeven van kortingen en is dat de meest effectieve manier? Bijvoorbeeld Valpak’s is een mobiele app waarbij de service het gemak hoog staan aangeschreven. Je krijg op eenvoudige wijze kortingsbonnen en deze bonnen zijn op diverse plaatsen inzetbaar. Een andere variant is Safeway’s een mobiele app die het personaliseren van gewenste winkel deals vereenvoudigd. Je geeft op wat je wilt hebben en je krijgt op maat gemaakte aanbiedingen waardoor het ‘uniekheid’ level groeit en waardoor elke aanbieding bijna in je straatje valt en direct is te incasseren.
Met de introductie van de Google Glass lijkt een nieuw vorm van locatie gerichte reclames in virtuele wereld een mogelijkheid tot nieuwe betrokkenheid en sociale interacties tussen groepen en mensen. Augmented reallity (AR) gebaseerde toepassingen waren er al een tijdje maar worden steeds belangrijker. Daarom moeten marketeers goed in de gaten houden dat er meerdere mogelijkheden zijn dan alleen kortingen en deals, maar loyaliteit een gevoel bezorgd van ‘Holy’ en dat de gebruiker verrast wordt en meer krijgt dan zijn verwachtingspatroon. Kortom, zorg voor interactie, gepersonaliseerde deals, lokale activatie en dat de gebruiker het gevoel heeft van betrokkenheid en zelfinspanning.
MobileMarketing.nl 2013
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!