Maanden terug zagen we het eerste filmpje van de Phonebloks. De resultaten nadat dit concept online verscheen waren verbluffend. Meer dan 21.000,000 Youtube views, 979,260 supports en zo’n 518, 385 followers. Phonebloks moesten het gaan worden. Zo’n 5 maanden later Google kondigt aan dat naar alle waarschijnlijkheid de moduleerbare Smartphone in ontwikkeling is en gelanceerd zal worden in het komende jaar.
Een nieuw ecosysteem is aangebroken waarin mobiel betalen toegankelijker gaat worden. Maar welke partij zal de harde strijd gaan winnen om consumenten aan zich te binden? En de bezwaren weg te nemen?
Vorig jaar stonden er ruim 700.000 apps in de appstore waarvan er 30 miljard applicaties en games gedownload zijn.
Onlangs las ik in een artikel op Forbes een uitspraak van Matt Howland waarin hij refereert naar het feit dat er meer mobiele telefoons zijn dan tandenborstels.
Er wordt steeds meer uitgegeven aan mobile advertising. De verwachting van dit jaar wordt geschat op zo’n $9.7 biljoen wereldwijd. Bij een nieuw jaar horen ook weer nieuwe trends, welke worden belangrijker in de komende jaren en waar moeten we rekening mee houden? Hierbij zijn er vijf ontwikkelingen die meegenomen kunnen worden in de strategie.