Ontwikkelingen die de toekomst van mobile advertising vorm geven

Er wordt steeds meer uitgegeven aan mobile advertising. De verwachting van dit jaar wordt geschat op zo’n $9.7 biljoen wereldwijd. Bij een nieuw jaar horen ook weer nieuwe trends, welke worden belangrijker in de komende jaren en waar moeten we rekening mee houden? Hierbij zijn er vijf ontwikkelingen die meegenomen kunnen worden in de strategie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. Mobiel webdesign Gebruiksvriendelijkheid van mobile websites blijkt een van de grootste trends waarbij het mobile web design een betere ervaring moet bieden voor Smartphone gebruikers. Onlangs constateerde Google dat het de reputatie van een bedrijf kan aantasten wanneer bedrijfswebsites niet volledig mobiel vriendelijk bereikt kunnen worden.

2. SoLoMo marketing wordt vaker toegepastDe trends van social, local (SoLoMo) zorgen ervoor dat smartphone gebruikers benaderd kunnen worden met lokale promoties, acties en/of informatie. De mensen die gebruik maken van locatie applicaties zoals: bijv: Yelp, Foursquare and Groupon, bieden een mogelijkheid om te profiteren van lokale acties.

3. Mobile wordt een belangrijke sleutel in de geïntegreerde marketing plannen. Sinds 2012 er is een enorme groei in mobiele platforms en beginnen partijen de belangen te in te zien van het toepassen van mobile marketing in zowel B2C al B2B marketing campagnes. Dit jaar zijn er meer Smartphones aangeschaft dan pc’s en komen er ook meer goedkopere toestellen op de markt. Hierdoor is het van groot belang dat bedrijven vaker gebruik maken van mobiele marketing omdat de groep van Smart phone gebruikers zich uitbreid.

4. Big dataHet geheugen van mobiele telefoons wordt uitgebreider waardoor ze technisch meer aankunnen. Ook het internet wordt sneller en camera’s worden voorzien van betere opname kwaliteit. Partijen als Instagram en andere foto en/of video services maken hun opmars.

5. Engagement om elk consument aan te spreken Elk individu heeft eigen voorkeuren en dient op een eigen manier toegesproken te worden. Het aangaan van een interactie met de gebruiker kan een persoonlijke relatie bevorderen waardoor er meer binding met het merk ontstaat.

Houdt dus rekening met deze ontwikkelingen en implementeer deze trends in de mobile marketing strategie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie