Overslaan en naar de inhoud gaan

Lingeriemerk Livera volgt real-beauty-aanpak van Dove

‘We willen laten zien dat elke vrouw en elke maat mooi is.’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Lingerie-retailketen Livera (vroeger Euretco, nu in handen van het Franse Chantelle), komt dit voorjaar met een contentcampagne met de boodschap ‘Iedere vrouw is mooi, wat voor figuur je ook hebt’. De campagne, die samen met contentmarketingbureau LVB Networks is ontwikkeld, moet het merk onder de aandacht brengen bij vrouwen van 25 tot 55 jaar. In twee verschillende videoformats geeft het merk ‘gewone’ Nederlandse vrouwen de hoofdrol. Het gaat om vrouwen die zich via Facebook hebben aangemeld om mee te doen. De videoformats worden verspreid via social media.

related partner content for mobile comes here

Voorloper
Het ‘oh ja-gehalte’ is vrij groot, omdat het basisidee van de campagne al jaren door Dove (een beautymerk van Unilever) wordt gebruikt en vormgegeven in talloze reclame- en contentuitingen. (De eerste ‘Real Beauty-campagne’ van Dove stamt uit 2004.) De vraag is dan ook waarom Livera met deze uitdrukkelijke me-too komt. Annika Loft van Livera: ‘We leven in een tijd waarin duidelijk meer behoefte is aan authenticiteit. Dan geef je als marketeer je eigen interpretatie aan een brede trend. Iets wat precies bij jouw klanten en jouw merk past. Dove wordt gezien als voorloper in de “gewone vrouwen”-trend. Ook zij waren niet de eerste, maar wel de eerste die met grote budgetten internationaal konden uitpakken. Wij kunnen daar alleen maar enthousiast over zijn.’


Dove Real Beauty

Het enige lingeriemerk dat dit doet
Volgens Loft is Livera een merk dat van nature heel erg goed past bij gewone Nederlandse vrouwen. Loft: ‘Deze strategie en videoseries sluiten daar perfect op aan. Natuurlijk zijn we niet het eerste merk ter wereld dat echte vrouwen laat zien, maar we zijn momenteel in Nederland wel het enige lingeriemerk dat dit doet.’

Onderzoek wijst uit
Bijna de helft van de vrouwen (49 pct) voelt zich onzeker of zelfs ongelukkig in lingerie en badkleding. Dat blijkt uit onderzoek dat Livera in februari liet uitvoeren onder ruim duizend Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 25-55 jaar. Suzanne Vredevoort van Livera zegt: ‘Het is zó zonde dat zo’n groot deel van de vrouwen onzeker is of zich zelfs ongelukkig voelt in lingerie of badkleding. Door “gewone” vrouwen met allemaal verschillende figuren de hoofdrol te geven in onze video’s willen we laten zien dat iedere vrouw mooi is, wat voor figuur je ook hebt.’

Bijna de helft van de vrouwen (49 pct) voelt zich onzeker of zelfs ongelukkig in lingerie en badkleding. Dat blijkt uit onderzoek dat Livera in februari liet uitvoeren onder ruim duizend Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 25-55 jaar. Suzanne Vredevoort van Livera zegt: ‘Het is zó zonde dat zo’n groot deel van de vrouwen onzeker is of zich zelfs ongelukkig voelt in lingerie of badkleding. Door “gewone” vrouwen met allemaal verschillende figuren de hoofdrol te geven in onze video’s willen we laten zien dat iedere vrouw mooi is, wat voor figuur je ook hebt.’

 

Welk model BH?
Het eerste videoformat met de titel ‘Niets te Verbergen’ (zie hieronder) toont vrouwen in lingerie, terwijl zij vertellen over hun lichaam. In het tweede videoformat ‘Op je best’ – waarin weer dezelfde vrouwen de hoofdrol krijgen - draait het daarom om advies. Welk model BH of slip past het best bij welk figuur? Hoe kan goede lingerie ervoor zorgen dat vrouwen zich op hun best voelen? Beide videoformats bestaan uit 7 afleveringen en zijn vanaf 12 mei te zien via de social kanalen van Livera. De video’s worden online verspreid op YouTube en Instagram, maar vooral op Facebook.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in