Overslaan en naar de inhoud gaan

Novel wordt millennialbureau

Directeur Maurice Seleky vertelt waarom en hoe hij zich richt op deze doelgroep
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Foto: Novel-partners Maurice Seleky en Maarten Bul

related partner content for mobile comes here

Creatief bureau Novel herpositioneert zich als specialist in het bereiken van millennials. Novel maakte de afgelopen jaren naam in de cultuursector met opdrachtgevers als De Nationale Opera, het DeLaMar Theater Amsterdam en CJP. ‘We werden al vaak gevraagd om jongvolwassenen te bereiken, nu maken wij daar onze kernactiviteit van,’ zegt directeur Maurice Seleky (34).

Lees meer over de oprichting en missie van Novel.

Waarom is een herpositionering nodig?
‘Met een herpositionering definiëren we nog scherper waar we met Novel de afgelopen twee jaar eigenlijk al mee bezig waren: twintigers en dertigers mobiliseren met eigentijdse strategie en communicatie.

Waarom specifiek de generatie millennials?
‘De millennialgeneratie, geboren in de periode 1980-2000, heeft op dit moment meer beslissingsbevoegdheid dan generatie Z. Ze hebben een hoger besteedbaar inkomen en zijn nu in de leeftijdsfase waarin ze de belangrijkste keuzes maken met betrekking tot hun toekomstige consumptiepatroon.

Op veel punten is het momenteel de belangrijkste generatie. Alleen in de Verenigde Staten al zijn ze goed voor 200 miljard dollar aan jaarlijkse bestedingen. Ook in Europa is hun impact op economie en maatschappij enorm. Anno 2017 zijn er ruim 4.1 miljoen millennials in Nederland.’

Is het mogelijk om deze groep in één noemer te vatten?
‘We willen de doelgroep juist niet generaliseren. Dat gaat vaak mis - millennials worden te veel over een kam geschoren en afgeschilderd als de clichématige hipster met een baard. Millennials zijn juist enorm gefragmenteerd in veel verschillende levensfasen, interesses en sociale groepen.’

Waarom kunnen juist jullie deze doelgroep bedienen?
‘Wij hebben de afgelopen jaren ervaring opgedaan met millennials interesseren in cultuur - een bijzonder hoogdrempelige, abstracte en kostbare tijdsbesteding voor deze doelgroep. Dit is goed gelukt doordat we ons onderzoek doen: we weten wat de doelgroep wil en waarom ze het willen. Daarbij hebben we een groot netwerk aan invloedrijke millennials om ons heen verworven. Dat netwerk bieden we ook een podium via ons eigen online magazine waar we changemakers en bijzondere millennials interviewen.’

Wat gebeurt er als de doelgroep ouder wordt? Oftewel: hoe lang is deze positionering houdbaar?
‘De millennials worden vermoedelijk gemiddeld 90 jaar en ouder, dus de komende 60 jaar zitten we goed!’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in