Overslaan en naar de inhoud gaan

Robot geeft kledingadvies in de Amsterdamse Beethovenstraat

Retailinnovaties zullen in ‘Shopping Street Innovation Lab’ jaar lang worden getest.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dinsdag 16 mei start het eerste Nederlandse Shopping Street Innovation Lab in de Beethovenstraat in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

In verschillende winkels in de Beethovenstraat worden innovaties getest die ‘het winkelen in de toekomst leuker of gemakkelijker’ moeten maken.

Hologram bij juwelier
Denk bijvoorbeeld aan digitale passpiegels bij een kledingzaak en een opticien, waarmee klanten verschillende modellen kunnen testen. Bij een wijnhandel staat een interactieve presentatietafel en bij de juwelier wordt een hologram getoond.

Ook kan er een virtuele proefrit worden gemaakt bij een fietsenwinkel en staat er in één van de winkels een robot die kledingadvies geeft.

Het gaat om augmented reality, innovatieve betaalsystemen, diensten als duurzame ‘same day delivery’. Ook zal er onderzoek worden gedaan naar het resultaat van deze verschillende innovaties op het koopgedrag van klanten, de klantbeleving en de bedrijfsvoering van de ondernemer.

Op ShoppingStreetInnovationLab.com is te vinden wanneer welke innovatie waar te vinden is en wat de onderzoeksresultaten zijn, zodat ook andere retailers worden geïnspireerd om te innoveren.

Samenwerkingsverband
Het Shopping Street Innovation Lab is een samenwerkingsverband tussen de ondernemersvereniging van de Beethovenstraat, gemeente Amsterdam, trendbureau HBMEO, Stad&Co, retailconsultant Q&A, Store of the Future en het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in