Overslaan en naar de inhoud gaan

Dove krijgt ervan langs vanwege PR-actie met vrouwvormige flessen

Britse campagne onder vuur uit verschillende hoeken
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Misschien is het toch iets te verdacht, een producent in schoonheidsartikelen die adverteert dat schoonheid er niet zo toe doet. Of het is gewoon net een PR-actie te ver in de Britse Real Beauty-campagne van Unilever-merk Dove.

related partner content for mobile comes here

Ode vrouwelijk lichaam

Dove bracht in Engeland een limited edition vrouwvormige flessen uit.  De verschillende figuren moesten een ode zijn aan de diversiteit van het vrouwelijk lichaam, aldus Dove. ‘Onze zes exclusieve flessen verbeelden deze diversiteit: we wilden laten zien dat onze iconische fles er net als vrouwen verschillende vormen en maten is.’

 

Consumenten zagen dat wat anders en reageerden niet zozeer geinspireerd maar beledigd. De kritiek kwam uit verschillende hoeken

 

New York Times-journalist Farhad Manjoo:

 

Debat aanzwengelen

In een statement aan BBC Newsbeat, liet Sophie Galvani, Global Brand Vice President van Dove weten dat het merk altijd echte vrouwen gebruikt in de campagnes 'omdat zij de diverrsiteit van schoonheid vertegenwoordigen. We wilden een stap verder gaan en wat leuks doen door dit in onze producten zichtbaar te maken.'

De flessen zijn volgens haar ontworpen om een levendig debat en discussie aan te jagen over de betekenis van schoonheid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in