Dove krijgt ervan langs vanwege PR-actie met vrouwvormige flessen
Misschien is het toch iets te verdacht, een producent in schoonheidsartikelen die adverteert dat schoonheid er niet zo toe doet. Of het is gewoon net een PR-actie te ver in de Britse Real Beauty-campagne van Unilever-merk Dove.
Ode vrouwelijk lichaam
Dove bracht in Engeland een limited edition vrouwvormige flessen uit. De verschillende figuren moesten een ode zijn aan de diversiteit van het vrouwelijk lichaam, aldus Dove. ‘Onze zes exclusieve flessen verbeelden deze diversiteit: we wilden laten zien dat onze iconische fles er net als vrouwen verschillende vormen en maten is.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Consumenten zagen dat wat anders en reageerden niet zozeer geinspireerd maar beledigd. De kritiek kwam uit verschillende hoeken
New York Times-journalist Farhad Manjoo:
Debat aanzwengelen
In een statement aan BBC Newsbeat, liet Sophie Galvani, Global Brand Vice President van Dove weten dat het merk altijd echte vrouwen gebruikt in de campagnes 'omdat zij de diverrsiteit van schoonheid vertegenwoordigen. We wilden een stap verder gaan en wat leuks doen door dit in onze producten zichtbaar te maken.'
De flessen zijn volgens haar ontworpen om een levendig debat en discussie aan te jagen over de betekenis van schoonheid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid