Google wil dat artificiële intelligentie (AI) adverteerders gaat helpen betere campagnes te ontwikkelen voor Google Zoeken. Daarom voegt het techbedrijf AI-functies toe aan Google Ads, zodat adverteerders via een chat-gebaseerde ervaring sneller tot effectievere reclames kunnen komen. De functie is als eerste beschikbaar voor Engelstalige adverteerders in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk en wordt 'in de komende maanden ook uitgerold in andere talen.'
Betere campagne levert hogere conversie op
Google testte de AI-functie de afgelopen maanden met een kleine groep adverteerders, en stelt de functie nu open voor adverteerders in geselecteerde landen. Engelstalige adverteerders in andere landen kunnen over een paar weken met de AI-functie aan de slag. Wanneer Nederland aan de beurt komt, meldt Google niet. De functie is overigens niet nieuw: Google presenteerde de innovatie mei vorig jaar al.
Volgens het techbedrijf kunnen gebruikers van Google Ads nu vragen stellen aan een chatbot. Die chatbot heeft binnen Google Ads alleen een website-url nodig, waarna de AI desgevraagd advertentiecontent aanlevert. Dat kunnen keywords zijn voor een campagne, maar bijvoorbeeld ook beschrijvingen.
Kleinere adverteerders die de AI-chatbot gebruiken binnen Google Zoeken, komen volgens de techreus 42 procent vaker tot campagnes met de advertentielabels 'Good' of 'Excellent'. Een hogere score helpt volgens Google bij het verhogen van de conversie.
Lees ook
- Digital transformation & tech Deze 10 artikelen over artificiële intelligentie (AI) vatten 2023 samen
- Digital transformation & tech Ook bij de Samsung Galaxy S24-serie draait de marketing om AI
- Digital transformation & tech Met de Microsoft Copilot-app gebruik je GPT-4 en Dall-E-3 gratis op je smartphone
- Bureaus Handpicked Agencies start nieuw label om klanten te helpen met AI
- Digital transformation & tech Ook Meta lanceert eigen, gratis AI-beeldengenerator
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!