Een goede campagne maakt iets los. Goed Volk, van KesselsKramer, maakt iets los. Campagne geslaagd?
Het ligt eraan wat de doelstelling was. Als de doelstelling was om nieuwe lezers te vinden onder mensen die de Volkskrant 'vroeger' een zuur-links medium vonden, dan is de campagne mislukt. Als het preken voor de aloude politiek-correcte basisgroep is, is de campagne geslaagd.
Laten we er gemakshalve van uitgaan dat de campagne beoogt nieuwe lezers binnen te halen uit beide kampen, wat is er dan mis mee?
Wat is er niet mis mee, kan je beter zeggen.
Goed Volk is zo weerzinwekkend irritant, zo pedant, zo zelfingenomen, zo vol van het eigen morele gelijk, zo Jan Mulder, zo Felix Rottenberg, zo Frenk van der Linden, zo Herman Wijffels, zo Bill Clinton-groupies.
Terwijl de krant echt niet meer zo is. De Volkskrant is aan de beste periode van de laatste twintig jaar bezig. Creatief, open-minded, veelzijdig.
Aan al die mensen die de Volkskrant net een lekkere krant begonnen te vinden en die nu jeuk over hun hele lijf hebben van de campagne: trek je er niets van aan. Het is maar reclame.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!