#GMC14, een verslag in 11 tweets en 6 foto's

Gisteren was het tijd voor Het Grote Marketing Congres. 350 mensen luisteren naar sprekers als Thomas van Schaik (Adidas), Tom de Bruyne (Sue Amsterdam), en naar de presentatie van de Grote Marketing Enquête.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op lees je een uitgebreid verslag van de dag, op MarketingOnline verzamelden we een paar van de vele tweets gisteren over de plenaire sessies en break out-sessies.

Dagvoorzitter Paul Blok heet de mensen welkom

Goos Eilander sprak als eerste en maakte de resultaten van de bekend. 

René Repko, cmo van Rituals sprak over zijn merk. Rituals wil ‘een plek in het hart van de consument winnen’ en niet zozeer in het brein. En hij gaf aan, Rituals is begonnen met adverteren.

René Repko

Erik van Engelen, commercieel directeur van Eneco, hield een eerlijk verhaal. ‘Duurzame groei met een gedurfde missie.’ Over bestaande weerstand tegen windmolens  - ‘vroeger was men tegen kernenergie, nu tegen windenergie’ – en hoe Eneco daarmee omgaat. En hoe het concurrentieveld verandert voor zijn merk, Google is een concurrent met zijn Nest tegenover Eneco’s Toon. Eerder gaf Van Engelen een interview over .

Koen Brakenhoff, hoofd marketing bij het Mauritshuis vertelde de zaal hoe hij zijn onlangs heropende museum positioneert. Voor elke euro die de gemeente Den Haag in het museum adverteert, geeft het Mauritshuis er 30 terug in de vorm het geld dat bezoekers uitgeven in de stad: koffie, eten, overnachtingen. .

Koen Brakenhoff

Het thema van een marketingcongres verraadt altijd de existentiële vraagstukken waar de branche mee kampt, aldus Tom de Bruyne. Dit jaar is het groei. ‘Er is een goede reden waarom groei marketeers bezig houdt: Marketing is zijn impact op groei verloren.’ .

De presentatie van Tom de Bruyne is

Er waren diverse break-out sessies, waaronder die van Niels Vink.

 

Thomas van Schaik, global brand director van Adidas vertelde hoe zijn team (marketeers uit 70 landen) in de aanloop naar het WK van afgelopen zomer - het moment suprême voor het merk – de marketingstrategie neerzette.

Het leukst voorbeeld dat hij aanhaalde was het .

 

 

Ze speelde in op momenten in de wedstrijd, en gaven de bal een prominente rol.

 

Joris van Zoelen van Synergie presenteerde .

Op één bij de consumenten staat Ikea, bij de marketeers Apple.

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie