De prijzen voor de beste e-mailcampagnes van Nederland worden uitgereikt tijdens De Vierde Nationale E-mail Marketing Conferentie (www.emailmarketingconferentie.nl), die op 7 september 2005 plaatsvindt in de Meervaart te Amsterdam.
De genomineerden in de categorie E-mail Marketing zijn:
- M-one/Kimberly Clark: Page puppy Case
- Wegener DM/Fitness First: Fitness First Case
- Acxiom/Koninklijke Landmacht: Wervingscase nieuwe medewerkers
In de categorie E-mail Publishing zijn genomineerd:
- Rapidsugar/Telegraaf: Speurders.nl Case
- Veritate/REED Business Information: NT email Nieuwsbrief
De genomineerde organisaties zullen allen een presentatie verzorgen tijdens de conferentie. Na de presentatie is er gelegenheid tot het stellen van vragen door de aanwezigen. Het publiek en de jury zullen na de presentaties en de vragenronde hun stemmen kenbaar maken.
Het publiek telt voor één jurylid. Na het tellen van de stemmen zal duidelijk zijn welke organisatie winnaar is van de Nationale E-mail Marketing Award 2005 en de Nationale E-mail Publishing Award 2005, direct daarna volgt de uitreiking van de award.
De jury ? die bestaat uit Marc Borgers, zelfstandig marketing adviseur, Beer Flik van Dynamic Zone, Peter Joziasse van TPG Post en Michel Schaeffer van bol.com ? heeft de ingezonden e-mailcampagnes getoetst aan de hand van een aantal vooraf vastgestelde criteria:
- effectiviteit van de campagne (o.a. respons, budget)
- creativiteit (o.a. opmaak, lay-out, content)
- inzet van middelen (o.a. personeel, budget)
- onderdeel van totale communicatie
- functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid)
- innovatieve elementen, is het vernieuwend
- de wijze waarop het database is opgebouwd (permissie van de ontvanger is een vereiste)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!