Eyeworks neemt Advance over

Eyeworks heeft het Nederlandse crossmediabedrijf Advance overgenomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De overeenkomstom de toetreding van Advance tot de Eyeworks Groep officieel te maken, is inmiddels getekend. Advance richt zich op de ontwikkeling en exploitatie van interactieve platforms, veelal in nauwe samenwerking met adverteerders. Het bedrijf is vooral bekend van de concepten Stay or Go, Volgens Mama, Verjaardagsalarm, Word Ik Rijk en Je Echte Leeftijd. Oprichter en creatief directeur Frans de Vries en mededirecteur Theo Dirksen blijven de directie voeren van het bedrijf. Vorig jaar kwam het bedrijf in opspraak toen bekend werd dat het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) een onderzoek instelde naar het gebruik (door Advance) van de persoonsgegevens van 2,2 miljoen Nederlanders. Profielen en mailadressen zouden, tegen de wet, voor reclame-doeleinden zijn gebruikt. Eind vorig jaar was dat onderzoek nog niet afgerond.

Eyeworks-ceo Reinout Oerlemans: 'Advance en Frans de Vries ken ik al sinds de start van Eyeworks. We hebben de afgelopen jaren vaak samen projecten gedaan. Advance is een pionier op het gebied van interactiviteit en heeft in haar bestaan opvallend veel gerealiseerd. Frans ken ik als een rasechte ondernemer die zijn bedrijf tot marktleider op het gebied van interactieve formats heeft weten te brengen. Deze gedrevenheid past zeer goed bij de groep en de kennis van Frans en zijn team is zeer welkom bij ons. Met de komst van Advance kunnen we nu ook de stap maken naar de ontwikkeling en productie van interactieve platforms en zijn we daarmee in staat ook aan deze steeds belangrijker wordende doelstelling van adverteerders en zenders te voldoen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie