Dat het voorheen lastig was om eerlijk te zijn? Dat eerlijkheid een schaars en daarmee onderscheidend fenomeen is onder verzekeraars? Dat ze soms tekortschieten? Bij de lancering wierp de campagne de nodige discussie op. Een aantal blogreacties:
‘Hypocrisie ten top! Hoe haalt uitgerekend Aegon het in zijn hoofd om zich met eerlijkheid te associëren? Ik heb mezelf ruim 10 jaar geleden met mooie praatjes een Koersplan (100% dochter van...)laten aansmeren. Mooie prognoses, maar men vergat te vertellen dat er fikse percentages voor overlijdensrisico en administratieve kosten worden ingehouden (...).’
‘Blijkbaar vindt Aegon zelf ook dat ze dus in het verleden niet eerlijk geweest. Ben benieuwd hoe ze denken de (...) tussenpersoon aan te pakken, of houdt de campagne in dat Aegon haar handen in onschuld zal (...) wassen en geen verantwoording voor tussenpersonen zal willen dragen.’
‘Een nieuwe slogan van Aegon,"eerlijk over later", waren zij maar eerlijk over het verleden!’
Uiteraard waren deze reacties te verwachten, gezien de LegioLease geschiedenis waar Aegon nou eenmaal mee geassocieerd wordt. Eerlijk gezegd denk dat elke ambitieuze positionering dezelfde reactie had uitgelokt. Dit verleden mag geen reden zijn om geen nieuw merkgezicht te tonen.
Terug naar eerlijkheid. Eerlijkheid lijkt mij van cruciaal belang in een hechte, intieme relatie, maar geldt dat ook voor een oppervlakkige, haast incidentele relatie met een verzekeraar? Wekt openlijke eerlijkheid dan juist geen afstand in de hand? Eerlijkheid legt een hypotheek op de klantrelatie. Eerlijkheid heeft immers een moreel absolutisme. Je bent het of je bent het niet. Er zit niets tussen. Daarmee dwingt deze stellingname de ander haast tot een gelijkwaardige bekentenis.
Ongetwijfeld heeft They ook nagedacht over openheid, transparantie etc., maar wie roept dit tegenwoordig niet? In deze bange financiële tijden zou ik een slok oneerlijkheid op de koop toenemen als ik wist dat mijn verzekeraar rock-solid was. Je moet immers een aantal jaren met elkaar door...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!