Eén loket voor burgers

Burgers kunnen straks met alle vragen aan de overheid terecht bij één overheidsloket. Een eerste aanzet daartoe is de invoering van een telefoonnummer, dat vanaf 2007 operationeel zal zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met het voorstel van minister Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties. De rijksoverheid werkt de komende jaren samen met gemeenten en uitvoeringsinstanties aan de ontwikkeling van het loket.

Mensen die het telefoonnummer bellen, krijgen in eerste instantie antwoord op algemene vragen. Bij meer specialistische vragen worden ze doorverwezen naar de juiste instantie. De basis voor het telefoonnummer vormt de huidige Postbus 51-informatiedienst, de website overheid.nl en de huidige gemeentelijke voorzieningen.

Het doel is het telefoonnummer de komende tien jaar uit te bouwen tot een zogenoemd multichannel contactcenter, waarbij contact met de overheid mogelijk is via verschillende kanalen, van balie tot internetsite. Op alle plekken is dezelfde informatie beschikbaar.

Gemeenten worden het eerste aanspreekpunt voor persoonlijk contact met de overheid. (ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie