De Dutch Marketing Awards, waar jaarlijks de belangrijkste marketingprestaties worden bekroond, lanceert een nieuwe categorie: Marketing Transformer of the Year Award. De award zet marketingorganisaties in de spotlight, die aantoonbaar succesvol zo’n marketingtransformatietraject hebben ondergaan of wellicht nog middenin zitten, maar wel al kunnen aantonen dat er een flinke transformatie gaande is.
De jury bestaat uit voorzitter Philip Kok (The Valley), Eric Kramer (WPP), Bart Bakker (New Forrest) en Mylene Heystek.
Organisaties zijn voortdurend in transitie onder invloed van gedragsverandering en nieuwe technologie. De marketingdiscipline speelt daarbij een grote rol. Het is hun taak om waarde te regisseren en daarmee impact te maken voor alle stakeholders. Innovatie, digitalisering en purpose staan hoog op de agenda. De CMO werkt samen met de CEO, CIO en CFO, de interne organisatie, klanten en externe partners, zodat de diverse silo’s binnen en buiten de organisatie geslecht worden.
De optelsom van marketingvisie, executiekracht en innovatie-snelheid bepaalt hoe sterk en consistent de organisatie wordt ervaren in de journeys van alle stakeholders. Alleen dan overleef je als organisatie en merk in deze tumultueuze wereld van marketing en technologie. Voor die bedrijven heeft de Dutch Marketing Awards de nieuwe prijs in het leven geroepen.
Categorie specifieke randvoorwaarden:
- De inzending heeft in 2018 aantoonbaar een bijdrage geleverd aan de (digitale) transformatie van de marketing(afdeling) èn de organisatie
- De transformatie is tot nu toe succesvol en heeft een positieve impact op de doelstellingen van de organisatie/opdrachtgever
- De inzending is innovatief en een voorbeeld voor het marketingvak
Wie kunnen inzenden?
Teams die binnen een organisatie de lead hadden bij de marketingtransformatie en een case met aantoonbaar resultaat kunnen presenteren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!