Op zustersite marketing-online.nl een interview met de vier betrokken marketeers achter de PerfectDraft.
Je weet wel: de thuistap van Philips en Inbev, Grolsch en Bavaria. Drie dingen vallen me erg op.
1.Dat de fustjes voor de merken Grolsch, Bavaria, Juliper, Dommelsch en Hertog Jan allemaal op één plek in Breda gevuld worden door Interbrew. Grolsch en Bavaria brouwen het bier wel zelf, maar het wordt in fustjes gestopt door Interbrew. Lijkt me een lastige klus. Interbrew is in Dommelen bij Dommelsch een nieuwe productielijn aan het bouwen voor de fustjes, dus daar verandert ook niet snel iets aan.
2.De marketeer van Grolsch zegt dat de Beertender van concurrent Heineken niet alleen maar heavy users trok, maar ook veel mensen die al lang het bier achter zich gelaten hadden en op wijn zaten. Nu was het opeens weer cool, zegt ze.
Het is begrijpelijk dat ze die mensen terug willen halen naar bier, maar op het moment dat het apparaat aan distributie wint, verdwijnt de Beertender of de Perfect Draft toch weer in het keukenkastje of de garage, vrees ik.
3.Jupiler was langzaam, volgens mij ook tot verrassing van Interbrew, terrein aan het winnen in Nederland. Nu ze de potentie van dat merk zien, zit het ook op de PerfectDraft. Daarmee krijgt het opeens een landelijk platform. Ik denk dat Heineken (en ook Grolsch) hier nog het bangste voor moet zijn.
Of ben ik paranoïde?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!