De Puc is dood

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De start was vliegend, maar daarna werd het toch een beetje stil. De van Ahold heeft het uiteindelijk niet gered. In stilte is het apparaat afgeserveerd.

Ahold is per direct gestopt met de verkoop van de Puc, het eigen koffieapparaat dat dé concurrent had moeten worden van de Senseo.

Volgens de leverancier is ‘de verkoop economisch niet langer verantwoord’ (bron: ).

Het apparaat werd in oktober 2007 gebracht. Het gebruikt gewone koffiepads, maar zet ook cappuccino, wat de Senseo niet kon. Zo dacht huismerkfabrikant Ahold Coffee Company samen met Albert Heijn, C1000, Blokker en Marskramer de overheersing van de Senseo te breken.

Na een mooie start stortte de verkoop in. Het eerste model was niet goed en maakte lauwe koppen koffie. Driekwart jaar later kwam er een verbeterde versie, maar dat mocht niet meer helpen. Bovendien lanceerden Philips en Douwe Egberts al snel een Senseo die ook cappuccino zette.

Hoeveel huishoudens een Puc hebben staan (prijs: 99 euro) wil Ahold niet zeggen. Wél dat deze klanten hun geld niet terug kunnen krijgen. Want het apparaat is nog wel bruikbaar voor gewone kopjes koffie, met standaard Senseo pads of die van het huismerk.
Volgens de Consumentenbond kan Ahold niet gedwongen worden om het apparaat terug te nemen, omdat het toch bruikbaar blijft.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie