Event experience
Ongetwijfeld behoren dance events tot de grootste experiences van deze tijd. Nederland is een grote speler in deze markt. Deze maand staat in België Tomorrowland op de agenda. Het event groeide van 9.000 bezoekers in 2005 uit tot 180.000 in 2013. De 10e editie dit jaar wordt een dubbelweekender.
Los van de muziek is de aankleding tot in de puntjes verzorgd, alles draagt bij aan de totaalervaring. En natuurlijk wordt er geflirt op festivals. In combi met de populariteit van dating apps leidde dat wellicht tot een ludieke festivalextra.
Instant Festivalvlam dating
Met een smart festivalpolsbandje kun je op Tomorrowland een vriendschapsverzoek sturen naar het Facebookprofiel van je vlam. Het werkt alleen als beide partijen de hartjesknop indrukken. Het polsbandje valt in de bus bij 360.000 geluksvogels. Nieuw is ook dat je met het bandje je vriendennetwerk kan uitbreiden. Met meer dan 200 nationaliteiten is vriendschap namelijk een belangrijke pijler.
The Coca-Cola way
Natuurlijk kun je succesvol meeliften op de reputatie van bestaande events. Coca-Cola bewandelt een andere weg. Zij hebben een eigen event: Summer Love. Ook daar worden bezoekers met elkaar verbonden via social media. Maar niet alleen de bezoekers, ook de attracties. Zo weet je waar je vrienden uithangen en wat ze cool vinden.
Coke’s Social Robot
In 2013 besloot Coke om het bereik te vergroten door een Social Robot in te zetten. De robot maakt een connectie met iedereen die niet aanwezig kan zijn, maar graag van de partij was geweest. Grappig genoeg werd de robot door de festivalgangers als zeer sympathiek ervaren.
Twee goede voorbeelden van digitale extra’s die eigentijds zijn en toegevoegde waarde hebben voor de doelgroep. Dus voordat je je bij je volgende event simpelweg laat verleiden tot geijkte paden, lees dan deze blog nog eens en daag jezelf uit de doelgroep echt te verrassen. Het bevordert engagement.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!