DAG exit

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De meldt dat de gratis krant DAG dan toch gaat verdwijnen.

Aanstaande woensdag verschijnt de laatste editie. DAG gaat alleen verder met digitale activiteiten (internet, mobiel en narrowcasting) onder de vlag van PCM.

DAG, een samenwerkingsverband tussen PCM en KPN, werd in mei 2007 gelanceerd. Onder andere door een distributiedeal met Albert Heijn wist het blad een oplage van ruim 400 duizend exemplaren te bereiken.

Afgelopen voorjaar voerde het al een ingrijpende restyling door, om beter aan te sluiten bij hoger opgeleide doelgroepen.

In de dagelijkse praktijk bleek het moeilijk om in de overvolle markt voor gratis dagbladen een rendabele advertentiepositie op te bouwen. In een persbericht stellen PCM en KPN dat ze 'onvoldoende perspectief zien om de krant binnen afzienbare tijd winstgevend te maken'.

Beide partijen blijven wel samenwerken voor de levering van content, onder andere voor KPNvandaag. PCM zet de digitale nieuwsvoorziening onder de vlag van DAG in zijn eentje voort.

Onlangs maakte de Telegraaf (de uitgever van concurrent Spits!) al bekend dat DAG geschrapt zou worden, maar dat werd toen nog door PCM ontkend.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie