Corporate blogs effectief voor lead-generation

Naast de gebruikelijke middelen zoals white papers en demo's om zakelijke IT-producten aan de man te brengen blijkt er nog een ander kanaal effectief te werken; de corporate weblog.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens een onderzoek van Marketing Sherpa is dit voor 35 procent van de ondervraagde software en ASP leveranciers, 33 procent van de services leveranciers en 19 procent van de hardware leveranciers het beste kanaal om sales leads te genereren.

De belangrijkste redenen waarom de corporate weblog het bij deze ondervraagden wint van de white papers en demo's is omdat de laatste middelen pas een rol spelen aan het eind van de sales cyclus en de weblog al vroeg in het beslissingstraject van de prospect een rol speelt.

Ook het belang van podcasts, webcasts en webinars bij het genereren van sales leads neemt toe, vooral voor software en ASP leveranciers. Een samenvatting van dit onderzoek in pdf-formaat kan worden gedownload.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie