.
GfK is dé Nederlandse organisatie die onder andere de verkopen van mobiele devices binnen Nederland meet.
Het onderzoek richt zich op het bekijken van audiovisuele content door Nederlanders en op welke apparaten dit het meest gebeurd. Tegelijkertijd geeft het een inkijkje in het bezit van mobiele devices onder Nederlanders, verdeeld per leeftijdsgroep.
Een paar feiten:
- De ‘smartphone-dichtheid’ is onder jongeren (13-19 jaar) met 80% het grootst. Relatief gezien hebben meer jongeren van 13 t/m 19 een smartphone dan de groep van 20-34 jaar (75%).
- Van de 65-plussers heeft 10% een smartphone en 70% een computer.
- Het laptopbezit is in de groepen 13-19, 20-34 en 35-49 nagenoeg gelijk (± 75%).
- Tablets zijn het populairst in de groep 35-49 jaar (43%), daarna 13-19 jaar (40%), gevolgd door 20-34 jaar met 38%.
- Het percentage Nederlanders met een tablet is het afgelopen jaar meer dan verdubbeld, van 13% naar 38% van alle Nederlanders ouder dan 13 jaar en met een internetverbinding thuis.
- In diezelfde groep is ook het smartphonebezit gegroeid, van 43% naar 59%.
In het hele onderzoeksrapport staan nog meer feiten. Onder andere het moment van gebruik per device, de voorkeuren mbt het bekijken van AV-content en bovenstaande feiten in mooie grafiekjes. Klik hier voor het hele rapport.
MobileMarketing.nl 2013
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!