ANWB is de winnaar van de DDMA Customer Data Award 2020. De vereniging liet daarmee de andere genomineerden DPG Media en Jumbo Supermarkten achter zich.
Om de dienstverlening aan de 4,7 miljoen ANWB-leden te verbeteren en 24/7 te bedienen heeft de bond gekozen voor een centrale personalisatie-aanpak. Inmiddels bedient ANWB leden vanuit zeven centraal gepersonaliseerde kanalen. 'Met dit programma zal de ANWB de komende jaren kunnen voortbouwen, gebruikmakend van een goed en degelijk doordacht architectuurmodel', aldus juryvoorzitter Kees Groenewoud.
Persoonlijk
'Was voorheen de businessline het uitgangspunt voor marktbewerking, nu zijn dat de individuele leden én de beschikbare data over deze leden. ANWB heeft op overtuigende manier laten zien dat dit programma, met ‘relevantie’ naast ‘persoonlijk’ als tweede sleutelwoord, wel degelijk aan het slagen is en dus inmiddels een succes genoemd kan worden', aldus Groenewoud.
Emiel Begthel, programmamanager personalisatie bij ANWB: 'Mooi dat we door middel van data onze dienstverlening richting leden kunnen verbeteren en steeds relevanter kunnen maken. Het helpen van onze leden is immers waar we het allemaal voor doen.'
Over de Customer Data Award
De Customer Data Award is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing. De prijs werd dit jaar voor de 14e keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen.
Alle ingezonden cases zijn door een vakjury getoetst aan de hand van criteria als analyse, segmentatie, datakwaliteit, datagebruik en data-integratie. Naast juryvoorzitter Groenewoud bestaat de vakjury uit Marcel van der Marck (Mylon), Ewout Vis (Sanoma), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Harm Olde (KPN).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!