Actie 'Vaseline Intensive Care' is succes

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het merk adverteert nooit, maar deed het wel een keer in de Telegraaf met het aanbod om gratis een sample op te halen.

Natuurlijk deden heel veel mensen dat (het is per slot van rekening gratis) en nu reppen de Telegraaf en Unilever van een groot succes.

Wat is er dan gebeurd?

Verdrievoudiging van de spontane naamsbekendheid. Een stijging van het marktaandeel met 266 procent. En een stijging van de merkbekendheid met zestig procent.

Wat de naamsbekendheid, het marktaandeel en de merkbekendheid dan waren, blijft ongewis. En van niets tot iets is al heel snel heel veel.

Van de 80.000 samples waren er wel in het eerste weekeinde al 68.000 via de winkels weggegeven.

In samenwerking met De Telegraaf en Sp!ts is door reclamebureau een campagne (acht uitingen) ontwikkeld die zowel de naamsbekendheid van Vaseline moest vergroten als ? via een bon ? een impuls moest geven aan vraag in de winkels naar Vaseline producten.

Omdat Vaseline verder geen advertenties inzet, was het effect goed te meten. Gezien de strategie is in overleg met mediabureau , opdrachtgever Lever Fabergé en De Telegraaf/Sp!ts besloten om Media Observer te gebruiken om het effect van de campagne te meten. De salesresultaten en de ontwikkeling in marktaandeel zijn gemeten door AC Nielsen.

Voor de campagne zijn acht uitingen ontwikkeld van 1/1 pagina in full color door Lemz waarin de veelzijdige gebruiksmogelijkheden van Vaseline benadrukt werden.
Een deel van de laatste advertentie is een bon. Hiermee konden de lezers naar het Kruidvat voor een gratis blikje Vaseline.

Omdat het zo aardig is, citeer ik hier het persbericht volledig:

Vaseline Intensive Care is zeer positief gestemd over deze actie. Brand manager
[naam]: "De relatie met de retailers is duidelijk versterkt door deze actie en het
marktaandeel is aantoonbaar gegroeid. De positieve reacties van consumenten bij
ons call center waren ontelbaar. Kortom, een geslaagde actie."

Het pr-bureau (Citigate PR Force) had zo'n haast om het bericht de deur uit te krijgen dat het de naam van de brandmanager maar niet meer heeft ingevuld.

Maakt het bericht toch net iets minder krachtig?.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie