Wunder verantwoordelijk voor merkstijl en digitaal design muziekdienst Juke

Merkdesign moet ervoor zorgen dat Juke een ‘herkenbaar, toegankelijk en persoonlijk merk’ wordt.

Bureau Wunder is verantwoordelijk voor de merkstijl en het digitale design van de nieuwe muziekdienst Juke, een samenwerking tussen Talpa Radio en MediaMarkt.

De merkstijl moet ervoor zorgen dat Juke een ‘herkenbaar, toegankelijk en persoonlijk merk’ wordt, met ‘sprekende kleuren, herkenbare beelden en tips’, zodat de consument ervan wordt overtuigd dat de muziekdienst ‘zijn leven leuker maakt met de juiste muziek.’

Alef de Jong, creatief strateeg en partner van Wunder:  ‘Voor een digitaal platform, dat op vele verschillende devices en schermformaten gebruikt wordt, is het belangrijk dat er altijd relevant en consistent gecommuniceerd kan worden. Het logo van Juke is daarom eenvoudig, krachtig en verhalend. Het iconische kroontje symboliseert dat de gebruiker de ‘koning te rijk’ is. Het is daarmee een communicatie-device dat vrijer gebruikt kan worden.’ 

De kleurstelling van Juke is afgeleid van de Talpa Radio-merken (538, Sky Radio, Radio Veronica en Radio 10). Het ‘iconische’ kroontje moet als een herkenbaar statement fungeren.

De Jong: ‘Om te laten zien dat de Talpa Radio-merken bepalend zijn voor het merk Juke zijn ze subtiel, zichtbaar in de kleurstelling van Juke.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie