Wereldbank laat publicaties tot leven komen met Augmented Reality

Hoe je een belangrijke maar niet al te toegankelijke boodschap op een vernieuwende manier aan een breed publiek kan overbrengen laat de Wereldbank zien door haar uitingen en publicaties te verrijken met Blippar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onlangs presenteerde de Wereldbank het rapport ‘Voice and Agency: Empowering Women and Girls for Shared Prosperity. Dit is een verslag van honderden studies die nieuw licht werpen op onderwerpen zoals gender gerelateerd geweld en wetten die verhinderen dat vrouwen eigenaar van land mogen zijn. Ook komt het rapport met succesvolle interventies en aanbevelingen voor de verbetering van de rechten van vrouwen.

Om meer bekendheid te geven aan dit rapport heeft de Wereldbank de augmented reality technologie van Blippar ingezet. Door de afbeelding ‘Voice and Agency ‘ te scannen  met je telefoon verschijnt er onder andere een filmpje met Hillary Clinton en kun je het rapport downloaden.

Dit is overigens niet het enige document dat de Wereldbank interactief heeft gemaakt. Wil je horen hoe de president van de Wereldbank Jim Yong Kim denkt een einde te maken aan de armoede, dan kan je de cover van de publicatie World Bank Group A to Z blippen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie