Week 52: commerciële tv op marktaandeel 50 procent

De commerciële tv-zenders hadden in laatste week van 2000 gezamenlijk precies de helft van de markt in handen. Van de 50 procent marktaandeel had RTL4 17 procent. RTL5 en Veronica haalden 11 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

SBS6 deed het goed met 12 procent marktaandeel. Net5 haalde 5 procent, Fox8 bleef in haar laatste week in deze vorm wederom op 2 procent steken. De publieke zenders kwamen samen gemiddeld tot 35 procent van de kijkersmarkt. Wel kwamen de best bekeken programma's opnieuw uit die hoek. Het Journaal van 20.00 uur op 27 december was het best bekeken programma met bijna 2,3 miljoen mensen. De oudejaarsconference van Freek de Jonge was goed voor een tweede stek met ruim 2,2 miljoen kijkers, gevolgd door andere cabaretier Herman Finkers die op 30 december 2,19 miljoen kijkers trok. Dat ook de Klok/Vuurwerk het goed deden blijkt uit de vierde plaats met 2 miljoen kijkers. Het eerste programma van de commerciële zenders komt pas op vijf: Hart van Nederland (SBS6) van 27 december met 1,875 miljoen kijkers. De Big Brother-finale haalt nog net de toptien met een tiende plaats en ruim 1,6 miljoen kijkers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie