Het rapport ‘Integrating Web Analytics With Email Marketing To Improve Campaign Performance’, uitgevoerd door Forrester Consulting in opdracht van Nedstat, is gebaseerd op onderzoek onder 159 email marketeers in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Marketeers die de prestaties van hun email campagnes analyseren, blijken aanzienlijk meer tevreden met hun campagnes dan marketeers die dit niet doen. De integratie met web analytics data stelt hen in staat om doelgroepen intelligenter te segmenteren en gerichte boodschappen te sturen wat de klantenbinding kan verbeteren en de omzet kan verhogen. Dit zou tot vier keer meer omzet en achttien keer meer netto winst opleveren dan het ongericht versturen van mailings.
Uit resultaten blijkt dat in alle drie de landen de meeste marketeers hun email segmentatie nog kunnen verbeteren. Door segmentatie relatief weinig in te zetten missen marketeers nog steeds de kans om strategieën toe te passen die op maat zijn gemaakt voor de specifieke campagnes die ze voeren. In plaats daarvan vertrouwen zij nog steeds op verouderde methoden van segmentatie en ontnemen zichzelf daarmee de mogelijkheid gerichtere campagnes aan abonnees te versturen. Teveel marketeers doen geen enkele moeite om respons van abonnees te monitoren. Zelfs wanneer een gebrek aan respons is aangetoond blijven sommige marketeers abonnees emailen, wat leidt tot vervuilde adressenbestanden en verspilde marketing budgetten.
Ulrike Ziegler, VP Marketing bij Nedstat: "Marketeers zien de waarde van behavioural data voor email marketing, maar slechts een enkeling past het op effective wijze toe."
Het onderzoek 'Integrating Web Analytics With Email Marketing To Improve Campaign Performance' is gratis verkrijgbaar op www.nedstat.nl/publicaties en op blog.sitestat.com.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!