Naast het jubileum viert Warsteiner de verlenging van de samenwerking met Lufthansa met nog eens drie jaar. Om dit samen met de passagiers en fans van Lufthansa te kunnen vieren, zocht het biermerk opnieuw contact met Amsterdam Worldwide, om na de succesvolle campagne voor voetbalclub Hertha BSC een 'limited edition' te ontwikkelen.
In het nieuwe design worden de twee identiteit met elkaar samengevoegd door het klassieke symbool van de luchtvaart: de propeller. Naast de gelimiteerde goud zwarte bierfles, wordt de samenwerking gevierd met een speciaal 'on board magazine', een 'in flight film', een printadvertentie en een commercial.
Volgens Daniel Peiron, senior art director bij Amsterdam Worldwide, vervaagt de lijn tussen design en reclame. Peiron: 'Op zichzelf is dat een goede ontwikkeling. We kregen de opdracht om twee sterke identiteiten te fuseren, met extra aandacht voor gastvrijheid en details. Uiteindelijk leidde een natuurlijk proces tot het vernieuwde design en de mooie film.'
Agathe Wiedemair, senior account manager Warsteiner bij Amsterdam Worldwide voegt daaraan toe: 'Het aanbieden van exclusieve producten aan passagiers geeft hun reis een extra dimensie, wat je terugziet op sociale media. Passagiers deelden massaal hun gelimiteerde bierflesje met vrienden en volgers. Het leuke daaraan is dat wij het voor elkaar hebben gekregen om naast Lufthansa, ook zijn passagiers te laten proostten op het jubileum.'
Credits
Client: Warsteiner
Jordi Queralt, Marketing Director
Agency: Amsterdam Worldwide
Richard Gorodecky: Executive Creative Director
Daniel Peirón: Designer / Senior Art Director
Agathe Wiedemair: Senior Account Manager