Ik was verrast.
Op mijn deurmat lag half november zo maar een fonkelende superglossy van de Lidl. Om me alvast in de stemming te brengen voor het decemberfeest. Want dat wil Lidl graag samen met mij vieren.
Al eerder viel het me op dat Lidl thematisch aan de weg timmert. De Italiaanse Weken bijvoorbeeld, werden het hele path to purchase ondersteund. Van tv tot magazine tot winkelvloer.
Dat zette mij al aan het denken: groeien Lidl en Albert Heijn steeds verder naar elkaar toe?
De kerstspecial van Lidl speelt behoorlijk ‘leentje buur’ bij de moeder aller shoppermagazines Allerhande. De sterren stralen je tegemoet: Irene Moors, topkok Ramon Beuker, zelfs Sonja Bakker is weer van stal gehaald.
De producten die met veel inspiratie worden aangeprezen in het magazine zijn van Lidls premium huismerk Delicieux. Is dat straks nog het grootste verschil? Dat Appie ook A-merken voert naast haar eigen huismerken als Basic en Excellent?
Tja, en waar ga ik dan mijn kerstinkopen doen? Doet Lidl er wel verstandig aan om zich steeds meer te gedragen als een service supermarkt?
Al die marketinginspanningen moeten ook ergens van betaald worden? En eerlijk is eerlijk, ik ga toch voor de prijs naar de Lidl. En als die lage prijsperceptie afbrokkelt, wat is dan mijn motief om naar de LIDL te gaan? Of loop ik straks door naar de Aldi voor de bulk en kies ik voor de lekkere boodschappen tussen Lidl en Albert Heijn?
Uit vakmatige idioterie zal ik rond de kerst wel meer supermarkten bezoeken. Maar ik ben wel heel benieuwd welke formule deze kerst de grootste groei realiseert.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!