In de internationale campagne ‘Fans Do Wonders’ van de Qatarese telecomprovider Ooredoo, krijgen fans van de Franse topclub Paris Saint-Germain de controle over hun favoriete spelers, min of meer als een soort poppenspelers. Om de ‘legendarische’ wedstrijd zo realistisch mogelijk te portretteren, moest elk detail van het stadion, tot individuen uit het publiek worden gerepliceerd.
Hoogstaande VFX
Het Nederlandse productiebedrijf The Ambassadors was verantwoordelijk voor de visuele effecten van de commercial. De productie van de commercial ging gepaard met de nodige tijdsdruk, gezien het feit dat regisseur Augusto Fraga en VFX Supervisor Halbo van der Klaauw (The Ambassadors) slechts 40 minuten kregen om elke speler te filmen in een ‘green screen studio’.
Van der Klaauw, VFX Supervisor en oprichter van The Ambassadors: ‘Daarom oefende we in voorbereiding op de shoot met stand-in acteurs, om er zeker van te zijn dat we in het korte tijdsbestek het gewenste materiaal zouden schieten. Deze commercial belichaamt precies de dingen waarom we houden van ons werk: van de geavanceerde 'CGI crowd replications' tot werken met 's werelds grootste voetbalsterren.'
En hoe de opnames er aan toe gingen zie je in de making of:
Credits:
Client: Ooredoo Group
Agency: M&C Saatchi - MENA
Production House: Clandestino Films
Director: Augusto Fraga
DOP: Julian Hohndorf
Executive Producer: Ray Barakat
Editor: Marcos Castiel
VFX Company: The Ambassadors
Music: The Ambassadors
Sound Design: Velocity - Philip Khayat