Premium

Voetbalfans aan de macht in nieuwe Ooredoo-commercial

PSG-fans instrueren met hun smartphone Zlatan Ibrahimović en David Luiz naar de overwinning.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de internationale campagne ‘Fans Do Wonders’ van de Qatarese telecomprovider , krijgen fans van de Franse topclub Paris Saint-Germain de controle over hun favoriete spelers, min of meer als een soort poppenspelers. Om de ‘legendarische’ wedstrijd zo realistisch mogelijk te portretteren, moest elk detail van het stadion, tot individuen uit het publiek worden gerepliceerd.

Hoogstaande VFX
Het Nederlandse productiebedrijf was verantwoordelijk voor de visuele effecten van de commercial. De productie van de commercial ging gepaard met de nodige tijdsdruk, gezien het feit dat regisseur Augusto Fraga en VFX Supervisor Halbo van der Klaauw (The Ambassadors) slechts 40 minuten kregen om elke speler te filmen in een ‘green screen studio’.

Van der Klaauw, VFX Supervisor en oprichter van The Ambassadors: ‘Daarom oefende we in voorbereiding op de shoot met stand-in acteurs, om er zeker van te zijn dat we in het korte tijdsbestek het gewenste materiaal zouden schieten. Deze commercial belichaamt precies de dingen waarom we houden van ons werk: van de geavanceerde &;CGI crowd replications&; tot werken met &;s werelds grootste voetbalsterren.&;

En hoe de opnames er aan toe gingen zie je in de making of:

Credits:
Client: Ooredoo Group
Agency: M&C Saatchi - MENA
Production House: Clandestino Films
Director: Augusto Fraga
DOP: Julian Hohndorf
Executive Producer: Ray Barakat
Editor: Marcos Castiel
VFX Company: The Ambassadors
Music: The Ambassadors
Sound Design: Velocity - Philip Khayat

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie