Gerda Feunekes is gespecialiseerd in de relatie tussen voeding en consumentengedrag. In 1996 promoveerde zij aan de Wageningen Universiteit op het onderwerp voedselconsumptie en voedselkeuze met een proefschrift getiteld 'Food, fat, family and friends: studies on the impact of the social environment on dietary intake'.
Feunekes publiceerde ruim veertig wetenschappelijke artikelen, onder andere over het meten van vet- en alcoholconsumptie, de sociale aspecten van eetgedrag, labeling van voedingsmiddelen en consumentenpercepties in relatie tot zoutreductie.
De voedingsexpert werkte vanaf 1996 bij Unilever Research & Development. Haar functies richtten zich op vitaliteit en gezondheid. Ze werkte als programmamanager aan het verbeteren van de voedingskundige samenstelling van producten en ze deed onderzoek naar vitaliteit en consumentengedrag.
Vanaf 2008 was ze directeur Global Nutrition and Health Savoury. Zij leidde daarbij een samenwerkingsverband met de International Union of Nutritional Sciences (IUNS) op het gebied van zoutverlaging.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!