Klanten van KLM kunnen nu via Facebook Messenger een vliegticket kopen. De nieuwe servicebot van KLM heet BlueBot (BB). Deze bot helpt klanten om tijdens een gesprek een ticket te boeken via Messenger, zonder tussenkomst van een menselijke KLM-medewerker.
BlueBot wordt overigens wel ondersteund door 250 menselijke servicecollega’s. Klanten worden doorgestuurd naar deze collega’s als de bot ze niet verder kan helpen. Binnenkort zal BlueBot meer diensten aanbieden en beschikbaar zijn op verschillende digitale kanalen.
Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital bij Air France-KLM: ‘Klanten willen natuurlijk een snelle reactie. Daarom experimenteren we al een tijdje met kunstmatige intelligentie, zodat onze medewerkers persoonlijk, tijdig en correct kunnen reageren. BlueBot is de volgende stap binnen KLM’s social media-strategie. BlueBot helpt ons om persoonlijke service te verlenen via technologie met, waar nodig, ondersteuning van menselijke medewerkers.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!