Vijf Red Dot Awards voor CleverºFranke

Festivalcampagne ITGWO beloond met prestigieuze ‘Best of the Best’ award.

Beeld uit de festivalcampagne van Into The Great Wide Open (ITGWO) 2019.

Data design & technologie consultancy CleverºFranke heeft vijf Red Dot-awards in de wacht gesleept, waaronder de prestigieuze ‘Best of the Best’ award. CleverºFranke won die award voor de festivalcampagne van Into The Great Wide Open (ITGWO) 2019.

In samenwerking met Bas Koopmans gebruikte het bureau een van de meest oncontroleerbare elementen - het weer - om consistente beelden te creëren die een frisse kijk geven op het ontwerpen met data. Met de winst van de ‘Best of the Best’ award wordt het project ook genomineerd voor de Red Dot: Grand Prix, de hoogste prijs in de competitie in de sectie 'Communication Design'. Deze zal in November worden uitgereikt.

De visuele identiteit voor het Eurovisie Songfestival 2020 was goed voor één Red Dot. Het werk voor Birdseye, een nieuwe interactieve tool voor het Ministerie van Transport in Abu Dhabi, dat in samenwerking met agentschap Pixonal is gecreëerd, werd beloond met drie Red Dots.

Het bureau is apetrots, zegt mede-oprichter
Gert Franke. 'In het bijzonder omdat wij met dit werk tonen hoe je data en technologie kan gebruiken in je ontwerpproces om tot creatieve en impactvolle oplossingen te komen.'

De Red Dot Awards, dat ieder jaar wordt georganiseerd in het Duitse Essen, is een van de meest toonaangevende ontwerpwedstrijden ter wereld. De editie van 2020 ontving 6.992 inzendingen uit 50 landen. Tot en met mei 2021 zijn alle winnaars van de Red Dot Design Awards 2020 te zien.

Benieuwd naar de andere Nederlandse winnaars? Kijk dan hier.

ITGWO

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie