Op 5 juni worden voor de eerste keer de MOAwards uitgereikt aan onderzoekers, onderzoekbureaus en organisaties die zich in het afgelopen jaar op één of andere wijze in positieve zin hebben onderscheiden.
Voor de titel Marktonderzoekbureau van het Jaar 2008 zijn vijf bureaus genomineerd.
De jury, bestaande uit George Görtemöller (oud-directeur NIMA/ en VMO), Leon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie), Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing/MolBlog), Luuk Ros (hoofdredacteur Marketing Tribune) en Jan Roekens (hoofdredacteur Clou), kwam tot de volgende bureaus:
1) Blauw Research te Rotterdam
2) BrainJuicer te Rotterdam
3) MetrixLab te Rotterdam
4) Ruigrok NetPanel te Amsterdam
5) TNS NIPO te Amsterdam
De belangrijkste criteria voor de jury waren hoe het bureau zich op positieve wijze heeft gemanifesteerd c.q. het marktonderzoek goede diensten heeft bewezen.
Bijvoorbeeld op het gebied van baanbrekend onderzoek, goede bedrijfsvoering, actief in beroepsorganisaties en maatschappelijke betrokkenheid.
Voor alle andere genomineerden voor de MOA Awards kijk hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!