Vendex KBB wil stunten met geld van leveranciers

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

gaat zijn leveranciers vragen om financieel bij te springen. Het concern, eigenaar van ketens zoals Hema, V&D, De Bijenkorf, Praxis, Dixons en Dynabite, wil 'prijsagressiever' optreden om de consument in de winkel te krijgen en de omzet een impuls te geven.
Dat heeft een woordvoerder van Vendex KBB vrijdag verklaard.

Het geld van de leveranciers wordt gebruikt voor reclames, aanbiedingen en prijsverlagingen. Vandaag zijn er brieven de deur uitgegaan naar de 10.000 leveranciers van alle twaalf ketens van Vendex.
Zij worden gevraagd om 5 procent van de aan Vendex in rekening gebrachte kostprijs van hun goederen in te brengen in een Vendex-groeifonds.
Hoe zij zullen reageren kon de woordvoerder niet zeggen. 'De komende weken zullen de reacties wel binnen komen.'

Volgens de zegsman is het zeker niet de bedoeling om een prijzenslag te ontketenen in de branche. 'We zijn niet uit op een prijzenoorlog, want dan bijt je in je eigen staart. De consument is wel bereid om te kopen, maar wil minder uitgeven', aldus de
woordvoerder.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie