Vea mengt zich in de discussie rond de adblockers en komt vandaag met het volgende statement:
'De wal keert het schip. Beter kunnen we de komst van Ad Blockers niet duiden. En dat is goed. Er is te veel slechte en opdringerige reclame zodat steeds mee consumenten besluiten zich hiertegen te wapenen. Terecht vinden wij, VEA als vertegenwoordiger van de toonaangevende communicatiebureaus. We leggen u graag uit waarom.
Creativiteit is de motor van vooruitgang
Dat is het motto van de onze branche. Wij geloven dat creativiteit vooruitgang realiseert. Vooruitgang in de vorm van economische groei. Maar ook maatschappelijke vooruitgang in de vorm van een betere samenleving. Opdringerigere reclame of reclame die slechts irritatie oproept past daar niet in. Wij geloven in exact het tegenovergestelde. Reclame moet origineel en aantrekkelijk zijn. Zo aantrekkelijk dat mensen het graag willen zien. En liefst zo aantrekkelijk dat mensen zich uitgenodigd voelen het verhaal door te vertellen via social media.
Acceptable Ads
Irritatie is een verkeerd signaal. Daarom onderschrijven wij als branchevereniging het manifesto van Acceptable Ads. Zij zeggen het zo:
We want to reverse the cycle. We don't hate advertising, but nobody wants obtrusive blinking ads and content-obscuring rollovers running amok on their computers and mobile phones.
Concreet betekent dit dat wij als Vea de volgende principes huldigen:
Reclame verrast en nodigt uit
Reclame is eerlijk en transparant. Stiekeme reclame is niet op zijn plaats.
Reclame is effectief door originaliteit
Vea gelooft dat creativiteit het vooruitgang kan boeken. Daarom onderschrijven wij het initiatief Acceptable Ads. En roepen wij alle bureaus en adverteerders om te stoppen met reclame die louter irritatie oproept. Zo zullen adblockers vanzelf overbodig worden.
Lees meer blogs over en bijdragen aan de discussie over adblockers in ons dossier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!