Unilever wordt partner van de ADCN omdat het gelooft in de bijdrage van creativiteit aan het succes van zijn merken in de markt, zo schrijft de ADCN in een persbericht.
Creativiteit heeft daarbij niet alleen betrekking op marketingcommunicatie, maar is de sleutel tot een breed spectrum aan uitdagingen in de business.
Peter ter Kulve, ceo Unilever Benelux: 'Met aansprekende en award-winnende campagnes voor Calvé Pindakaas, Cup-a-Soup, Andrélon en Axe zijn wij op marketinggebied natuurlijk al jaren een inspiratiebron voor creatieven en zijn wij ons er terdege van bewust dat het de creativiteit is, die het verschil maakt. Maar creativiteit is niet alleen binnen de marketingorganisatie noodzakelijk, maar in de volle breedte van ons bedrijf. In de huidige uitdagende markt die zich kenmerkt door snel groeiende digitalisering, bestaat het risico dat je binnen de bestaande modellen en oplossingen blijft denken. Relevante creativiteit kan je dan als organisatie naar een volgend niveau brengen.'
Aad Kuijper, voorzitter van de ADCN: 'Het is voor veel bedrijven een absolute uitdaging om op een succesvolle, effectieve en onderscheidende manier om te gaan met de snel veranderende samenleving. Veel bureaus hebben geen tijd, geld en ruimte meer om jong talent op te leiden. In dat licht is het fantastisch dat een grote adverteerder als Unilever het belang daarvan ziet en in de ontwikkeling van creativiteit wil investeren. Wij zullen dan onze bijdrage leveren om de medewerkers van Unilever te ondersteunen bij de ontwikkeling van iets ongrijpbaars als creativiteit.'
Met hoeveel geld Unilever de ADCN steunt is niet bekend gemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!