Premium

UM Studios ontwikkelt contentcampagne Fernandes

Het Surinaamse frisdrankmerk wil jongeren inspireren om 'meer te relaxen'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanuit de Surinaamse -mentaliteit ontwikkelde samen met afgelopen zomer een campagne om Nederlandse jongeren tussen 16 en 24 jaar meer te laten relaxen.

Uit kwalitatief onderzoek van onderzoeksbureau bleek dat jongeren zich vaak geleefd voelen door hun drukke agenda. Daarom trok Fernandes - samen met de Surinaamse rappers Stepherd en Skinto - in een zesdelige webserie het land in om te verspreiden onder Nederlandse jongeren.

Speciaal voor de webserie maakte de Surinaamse zanger Kenny B - bekend van zijn hit Parijs - de .

&;Fernandes is in Nederland vooral erg populair onder Surinaamse jongeren&;, stelt Elias Reinheimer, creative bij UM Studios. &;Door het kwalitatieve onderzoek zagen we dat de Surinaamse oorsprong van Fernandes een bredere groep jongeren aanspreekt. Daarmee hadden we gelijk de belangrijkste ingrediënten gevonden om vanuit de kracht van het merk, een aansprekend verhaal te vertellen aan zowel de huidige als nieuwe doelgroep.&;

- Stepherd & Skinto roepen hulp in van tante Gerda

Herman Hazewinkel, senior brandmanager Fernandes, vult Reinheimer aan: &;Wij zijn ervan overtuigd dat dit thema genoeg inspiratie geeft om de komende jaren veel jongeren in Nederland aan te spreken, te inspireren en te laten lachen. Daarom kiezen we met deze campagne nadrukkelijk voor de lange termijn en zullen we het No Spang-domein komende jaren verder laden.&;

Inmiddels heeft de campagne al meer dan 1,2 miljoen YouTube-views en 2 miljoen Facebook-views opgeleverd. Hazewinkel: &;En misschien nog wel belangrijker, de eerste salescijfers stemmen ook positief.&;

Het is nog niet bekend wanneer de campagne een vervolg krijgt. 

- Love doctors Stepherd & Skinto in actie

Credits
Fernandes: Adrienne van den Heuvel & Herman Hazewinkel
Agency: UM Studios
Media: UM
Strategie: John Spring in’t Veld (UM), Elias Reinheimer (UM Studios), Marnix Tellings (UM Studios)
Creative Director: Marnix Tellings (UM Studios)
Account: Arthur Herpel (UM Studios)
Concept: Elias Reinheimer (UM Studios), Jorn Dost (UM Studios), Jill van Emmerik (UM Studios)
Scenario: UM Studios, Ross &;N&; Ford
Producent: Len Studio (Len Chandra)
Co-Producent: Ivo Somford (Ross &;N&; Ford)
Presentatoren: Stepherd & Skinto
Regisseur: Maria Visser
Art Director: Atlynn Vrolijk
D.O.P.: Austen Ferry, Camera Nicolay Lima
Editor & Animation: Felix Spanjaard
Sounddesign & Music: Boris Ross
Styling: PUBLIC_& ISIS INC
PR: PUBLIC_ 
Design & Graffiti Art NoSpang Bus: Said Kinos, Telmo Pieper en Miel Krutzmann
Soundtrack: Kenny B - (TopNotch)

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie