Stichting Natuur en Milieu heeft een nieuw gezicht

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Merkenadviesbureau Interbrand heeft een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld voor .

Er is een nieuwe gebouwd en daarmee wordt de eerste stap gezet van de onthulling van het nieuwe gezicht.

‘Deze nieuwe identiteit heeft tot doel om Natuur en Milieu in het hart van Nederland te plaatsen’, zegt Patrick Stal, Senior Consultant bij Interbrand in Amsterdam. ‘Natuur en Milieu is uniek in haar activiteiten en projecten en verbindt vaak verschillende partijen. Omdat wij in de kerngedachte van Natuur en Milieu geloven en samen een baanbrekend design mochten creëren, hebben wij de nieuwe identiteit grotendeels pro bono gerealiseerd. Wij zijn ervan overtuigd dat Natuur en Milieu met deze identiteit onvergelijkbaar op de markt van Europese milieuorganisaties zal zijn en daarmee een baken voor alle belanghebbenden.’

Olof van der Gaag, manager Communicatie en Fondsenwerving van Natuur en Milieu: ‘Het is een eigentijdse en krachtige verbeelding van onze strategie. We laten zelfbewust zien wie we zijn en nodigen mensen, bedrijven en overheden uit om met ons mee te doen. Wij zullen er hard voor werken om met deze nieuwe identiteit midden in de Nederlandse samenleving duurzame oplossingen te realiseren.’

De nieuwe identiteit is opgebouwd rond een kenmerkend beeldmerk; de ‘Ampersand Stempel’.

De verklaring: 'De ‘Ampersand Stempel’ weerspiegelt wat Natuur en Milieu doet. Het markeert alle activiteiten van de organisatie. De drie gelijke bogen voegen de belangrijkste stakeholders samen (overheid, bedrijfsleven en burgers), de open cirkel omringt de stempel van Natuur en Milieu en geeft met zijn openheid aan dat anderen welkom zijn.'

Nog meer: ‘Een deel van de nieuwe beeldtaal raakt het verlangen van Natuur en Milieu om zichzelf meer te laten zien als de organisatie achter baanbrekende projecten. Deze ambitie wordt weerspiegeld als een vouw op een pagina. Daardoor komt het onderste boven en lijkt het merk van achter een project te komen om vanaf daar naar de voorkant te treden. Om een relatie met de 'Ampersand Stempel' te creëren, heeft Interbrand een driehoek gebruikt om de vouw weer te geven. De drie punten van de driehoek verwijzen direct naar de markten en stakeholders van de stichting: overheden, bedrijfsleven en burgers.’

Alexanda Hulme, designer bij Interbrand, is hoofdverantwoordelijk voor de nieuwe identiteit van Natuur en Milieu. ‘Het nieuw gesneden lettertype is een hommage aan de typografie van de Amsterdamse School (1910-1930) die in meerdere steden door het land duidelijk herkenbaar is. Het kleurenpalet weerspiegelt de steeds veranderende persoonlijkheid van de natuur; de kleuren die Natuur en Milieu zal gebruiken, zullen met de seizoenen en de tijd van de dag veranderen. Van een lentemorgen in Brabant tot zonsondergang op een winterdag in Zandvoort. Al deze kleuren worden weergegeven in het nieuwe palet. Deze verscheidenheid geeft het merk de mogelijkheid om te zingen of om te schreeuwen, afhankelijk van de context’.

Het oude logo:

En het nieuwe:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie