Spotify neemt CrowdAlbum over

De overname van het sociaal fotonetwerk moet de verbintenis tussen fans en artiesten bij Spotify verbeteren.

CrowdAlbum heeft zich aangesloten bij het Spotify, zo kondigde de online muziekdienst 27 april aan.

‘Het binnenhalen van CrowdAlbum zal de ontwikkeling van producten verbeteren die artiesten helpen om hun publiek beter te begrijpen, te activeren en geld aan ze te verdienen.’

Het in 2013 gelanceerde CrowdAlbum verzamelt foto’s en video’s van optredens van artiesten. Deze ‘albums’ moeten artiesten vooral tijdens het toeren helpen zich te identificeren en verbinden met fans. Het CrowdAlbum werkt momenteel ruim duizend artiesten en locaties in de VS.

Charlie Hellman, VP Product bij Spotify: ‘CrowdAlbum binnenhalen is de meest recente investering van Spotify om artiesten te helpen hun publiek te vinden en met ze in contact te komen zowel op Spotify als erbuiten, vooral tijdens het toeren.”

CrowdAlbum zal aansluiten bij een team van Spotify dat zich richt op het maken van producten voor artiesten. Onlangs introduceerde  dit team Spotify Fan Insights dat artiesten moet helpen Spotify-luisteraars ‘beter te begrijpen’ en Concerts waarmee shows van artiesten gepromoot kunnen worden bij de juiste fans.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie