en de ipad de eerste tablet nog maar 2 jaar geleden in de wereld veel veranderd. Adverteerders hebben te maken met 58% Nederlanders die een smartphone bezitten. Dat aantal groeit en zal blijven groeien tot er geen non-smartphone meer bestaat. Tegen de trend in is het email verkeer (globaal) het afgelopen jaar gestegen ipv gedaald. Database gekoppeld adverteren met commercials gepersonaliseerd op koopgedrag of hoe rijk die database is is nu realiteit. CRM is sinds mobiel in campagnes gemeengoed.
Kijken, registreren, bellen, gebeld worden, doorsturen, interactiviteit is in campagnes geoptimaliseerd voor smartphone de gewoonste zaak van de wereld. 40%van alle emails wordt gelezen op smartphone/tablet. Zelfs betalen met je mobiel is nu realiteit. Openingsratio en Click-true rate en statistiek zijn de vernieuwde observanten van de nieuwe mogelijkheid om met mobiel te adverteren............ . Om anno nu te communiceren met je doelgroep is mobiel een element om rekening mee te houden in je communicatie middelen mix.
Betekend dat dat alles nu anders wordt ?
Eigenlijk niet zo. Het enige wat er moet veranderen is de acceptatie door reclamemaker en reclameopdrachtgevers dat 58% van alle Nederlanders persoonlijk te bereiken is. Bestaande campagnes kunnen nu dus geoptimaliseerd worden voor mobiel. En er zullen specifiek voor mobiel geoptimaliseerde campagnes ontwikkeld worden. Slim denken, goed kijken, voelen en luisteren naar je consument (Smarketing) om daarna relevante en leuke campagneconcepten te bedenken om de juiste touching power voor smartphone en tablet te bereiken dat is het enige wat echt verandert is. Smarketing en touchingpower worden dus niet gecreëerd door slimme techneuten met een neusje voor vormgeving en communicatie.
Goede relevante mobiele campagnes worden gecreëerd door samenwerking van creatie, inventiviteit, techniek en innovatieve klanten. Samen zullen zij er hopelijk voor zorgen dat het mobiele advertentie podium vanaf de dag dat het echt gebruikt zal worden ons zal verwennen met relevante, leuke en opvallende campagnes. Dat kan voor traditionele adverteerders best een hele stap zijn maar het begrip "bij de consument op schoot of beter in de zak" is nu een realiteit waarmee in campagne voering echt rekening mee gehouden kan worden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!