SKO integreert internetkijken in kijkcijfers

In 2011 start Intomart GfK in opdracht van SKO (Stichting Kijkonderzoek) met de opbouw van een proefpanel waarin de meting van regulier tv-kijken en tv-kijken via internet worden gecombineerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit gebeurt met de door het Common Technology Center (CTC) ontwikkelde Virtual Meter. SKO heeft afgelopen maart na een tender de contracten voor het kijkonderzoek in de periode 2011-2015 getekend met Intomart GfK en Nielsen Media. Een onderdeel van de tender was de wens om onderzoek te doen naar integratie van internetkijken in de kijkcijfers. Dat krijgt nu vorm door te starten met een proefpanel van 30 huishoudens in Nederland waarin een gecombineerde meting van het kijkgedrag zal worden opgezet.

Bas de Vos (directeur ): ‘Met de start van dit project maken we een grote stap in de voorbereiding op de toekomstige meting van kijkgedrag. Samen met onze Engelse collega’s lopen we hiermee voorop in de internationale ontwikkeling van kijkonderzoek. Als het project succesvol is zullen we de komende jaren het project uitbreiden.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie