De site is zowel gericht op consumenten als werknemers en HR professionals. Er zijn ruim 25.000 reviews te lezen.
Ruben Timmerman is de oprichter van Springest (in 2008 eerst Eduhub.nl). De site ontving in 2011 investeringsgeld van onder andere Marque Joosten (funda.nl), Patrick Kerssenmakers (fonq.nl), Floris Rost van Tonningen (hyves.nl) en de Rabobank. Organisaties als Aegon, Alliander, Getronics en Vattenfall gebruiken Springest Go: een eigen opleidingsportaal om specifieke opleidingsmogelijkheden voor medewerkers in kaart te brengen en inschrijvingen te verwerken. Sinds 2012 is Springest ook actief in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Springest wil uitgroeien tot de ‘Amazon van het leren’, zegt Ruben Timmerman. 'Met de internationale ambitie, de media en ervaring van Sanoma hebben we een goede partner die ons verder kan helpen in het verwezenlijken van onze plannen. We investeren vooral veel in productontwikkeling, bijvoorbeeld met Springest Discover: geschikte opleidingen op basis van je LinkedIn-profiel. Met Sanoma willen we in Nederland ons bereik van 2,5 naar 5 miljoen unieke jaarlijkse bezoekers brengen. Daarnaast willen we in Duitsland en Engeland de komende twee jaar een leidende positie verwerven en zullen we nog in enkele Europese landen lanceren.'
Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: 'Springest is echt een groot Nederlands succes op het gebied van vergelijkingssites in een educatieve markt waar wij veel groeipotentie zien. Met onze investering willen we Springest helpen om dat succes te bestendigen en nog sneller internationaal te groeien. We kunnen daarbij ook onze ervaring met onder andere Kieskeurig.nl en eerdere participatie in FashionChick.com goed inzetten.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!