Rotterdam populair decor voor reclame

Naast toeristen, ondernemers en huizenjagers, weten ook reclamemakers Rotterdam te vinden.

door Matthijs Haagsman*

De populariteit van de Maasstad neemt de laatste jaren toe. Na vermeldingen in The New York Times en Lonely Planet groeit Rotterdam niet alleen als toeristische trekpleister, maar ook als vestigingsstad voor nieuwe bedrijven en bewoners. Zelfs Amsterdammers verhuizen massaal naar de havenstad. Het valt mij op dat ook reclamemakers Rotterdam weten te vinden. Ik zie de stad steeds vaker voorbijkomen als decor voor campagnes en tv-commercials.

Een paar voorbeelden van afgelopen jaar:

Ben vloog over de Maas.

KPN ging een bakkie doen.

Vodafone testte het bereik in de Maastunnel.

ABN Amro zocht een droomhuis in, jawel: Rotterdam.

T-Mobile schiet de nieuwe campagne onder andere bij het Weena en de Luchtsingel.

AEGON gebruikt in de laatste tv-reclame zelfs een Rotterdams accent.

In de toekomst kan ik ongetwijfeld nog campagnes toevoegen aan dit lijstje!

* Matthijs Haagsman is Online Conversatie Manager (Chef Ophef) bij Etcetera en Content King bij Upcoming.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie