V&D mag dan zijn omgevallen, de merknamen van de failliete warenhuisketen krijgen toch een tweede leven. Een samenwerkingsverband van winkelondernemers, waaronder Roland Kahn (eigenaar van Cool Investments - MS Mode, America Today, Coolcat), heeft alle merkrechten, domeinnamen en andere intellectuele eigendomsrechten uit de boedel gekocht. Dat maakten de curatoren van V&D donderdag bekend.
Retail Ventures
Kahn is de man die eerder dit jaar V&D nog wilde doorstarten, maar hij kreeg zijn plannen uiteindelijk niet rond. De kopers zijn verenigd onder de naam Retail Ventures. Ook Kahns zakenpartner Jaco Scheffers en voormalig Hema-topman Ronald van Zetten zijn onderdeel van de samenwerking.
2020 Online Retail
Het is de bedoeling dat Van Zetten in samenwerking met de belangrijkste leveranciers van de voormalige warenhuisketen een 'nieuwe V&D' gaat opzetten. Dat wordt in eerste instantie een webwinkel. Het drietal laat in een persbericht weten dat het een 'aantrekkelijke propositie voor de Nederlandse consument' wil ontwikkelen: 'Het zwaartepunt zal hierbij in eerste instantie komen te liggen op "2020 Online Retail".
'Vol plannen'
Van Zetten: 'Ik ben blij en trots dat ik, samen met mijn collega-ondernemers het roemruchte merk V&D en alles wat daarbij hoort een nieuw leven mag helpen geven. We zijn vol plannen om V&D weer sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken. In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld.'
Timing
Een precieze timing geeft Retail Ventures niet. De plannen worden op dit moment nader uitgewerkt. 'Het streven is erop gericht om de webwinkel van "het Nieuwe V&D" zo snel mogelijk live te hebben voor de Nederlandse consument.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!